Ідентифікація небезпек і оцінка ризиків при виконанні робіт в сфері безпеки праці.
Кожна компанія в процесі своєї діяльності стикається з професійними ризиками в сфері безпеки праці, з необхідністю створення безпечних і сприятливих для здоров'я працівників умов праці на робочих місцях.
Система управління охороною праці (СУОП), що ефективно функціонує може бути одним з елементів результативного управління компанією. В основі такого управління лежить принцип «попередження». Цей принцип передбачає перехід від реагування на нещасний випадок, що вже трапився, професійне захворювання або аварію до усунення небезпеки та мінімізації ризиків у сфері безпеки праці за допомогою результативних запобіжних та захисних заходів, а саме до оцінки та керування професійними ризиками.
Результативність впровадження ризикоорієнтованого підходу:
- зниження травматизму персоналу, аварій, збоїв в роботі обладнання
- зниження збитків через виробничі простої
- скорочення витрат на ремонт обладнання
- скорочення виплат за листками непрацездатності
- чіткий розподіл сфер відповідальності і контролю над виробничими процесами
- підвищення ефективності управління компанією.
Покроковий алгоритм проведення оцінки ризиків в компанії:
- Розробка Процедури (регламенту) по ідентифікації небезпек та оцінки ризиків для компанії.
- Ідентифікація небезпек на робочих місцях при виконанні робіт і складання реєстру небезпек.
Ідентифікація ризиків проводиться як для основного виробничого процесу компанії, так і для допоміжних процесів при роботі в нормальному режимі, а також у разі виникнення аварій, збоїв в роботі обладнання, простоїв і т.п.
У процесі ідентифікації небезпек обов'язково проводяться інтерв'ю з виконавцями та керівниками виробничих процесів, з фахівцями, які знають технологію виробництва, розбираються в деталях виробничих циклів і операцій, експлуатації обладнання. Проводяться спостереження і моніторинг виробничих процесів, а також моделювання можливих небезпечних подій та аналіз інцидентів, що вже відбулися.
- Вибір методу оцінки ризиків, визначення критеріїв ризику та складання матриці ризиків.
- Розробка заходів щодо усунення ризиків або керування ризиками.
«Професійна безпека» пропонує комплекс послуг з проведення ідентифікації небезпек та оцінки ризиків для компаній:
- складання реєстру небезпек
- оцінка ризику (вибір методу оцінки ризиків, розробку матриці ризиків, складання карт ризиків, вибір заходів керування ризиками)
- консалтинг компанії по впровадженню ризикоорієнтованого підходу в сфері безпеки праці з урахуванням вимог законодавства
- проведення тренінгів для персоналу компанії і підприємства по оцінці ризиків.
Додаткова інформація за тел.: (044) 501 00 45, 501 00 24
Питання, на які ви зможете відповісти після оцінки ризиків:
- Як ідентифікувати небезпеки?
- Які причини їх виникнення?
- Як визначити ймовірність настання небезпечної події?
- Як визначити ризик настання небезпечної події?
- Як розробити заходи з керування ризиками?